Tuesday, November 1, 2011

tanah kubur

ade yang tersentak naluri keibuan bace tajuk ni..
haha ni bukan nak citer pasal slot TANAH KUBUR kat ASTRO OASIS tu..
ni citer lain..
takde kene mengena dengan yang hidup ataupun telah tiada 
(ayat filem sangat)

-----------------------------------------

Seorang Lelaki tua memasuki bilik doktor untuk pemeriksaan fizikal tahunan. Setelah beberapa minit, doktor keluar dan berkata, "Harun, aku minta maaf, tapi kami mendapati anda menghadapi keadaan yang hanya memungkinkan anda untuk hidup 6 minggu sahaja lagi.


"Tapi Doktor," Harun menjawab, "Saya merasa sihat, saya tak merasa lebih baik dari tahun ini... Hal ini tidak mungkin benar. Apakah tidak ada yang boleh saya lakukan?"


Setelah beberapa saat, doktor berkata, "Ya, anda mungkin boleh ke spa kesihatan yang baru di hujung jalan ini dan mandi lumpur setiap hari".


Harun bersemangat bertanya, "Dan itu akan menyembuhkan saya?"

"Tidak," jawab doktor, "tapi itu akan membuatkan anda terbiasa dengan tanah.



..uhukkk....tersedak tulang buaya pakcik  mendengarnya


...moral of the story...berckap dengan orang tu kene ade lapik or adabnya.,..

hati diorang mudah terasa..ala-ala gula2 kapas..sedap dimakan..
tapi jangan makan hati diorang..tak pasal mati lak diorang ..


38 comments:

Saiazuan said...

tak semua orng leh open mind dgn words yg kte lontarkan :)

Edy Fee said...

tepat skali zuan.hehe

khairul said...

hhe kesian kat Harun

iKhRam said...

hahaha..
ok jer kiasan cerita ni..

tp nak pesan sket kat pak cik tu..
ajal maut semua kat tgn tuhan.. eloknya berdoa byk2 kan..?? hahaha

hyz said...

hahahaha doktor mulut x de insurans tu.. hahaha....

Rtp Farra Arisha said...

when we talking to someone, jangan sesekali menyuarakan perkataan yg tidak enak didengar oleh orang sekeliling. kerana mulut, badan binasa..emm :'(

yuyueyuliana said...

manusia memang macam tue. ada banyak ragam. saboo jelah kan.

Edy Fee said...

yuyu- hehe byk org byk ragam kan.

Edy Fee said...

khairul- harun mana lak

Edy Fee said...

ikghram- nnt aku smpaikan ka pacik tu

Edy Fee said...

hyz- ambank insuran.hehe

Edy Fee said...

fara- betul..sebab hati org lain2

Pendamba Mawar said...

mau mati kat situ jugak..hehe

syabab said...

xtually doktor tuu bg tau benda betul cume sepatutnye xleh lah smpai lazer cmtu.. mang nk kene saman la.. kalo kita xnk rase disakiti maka jagelah budi bicara bila berckp ngn org lain.. kalo kita berbudi insyaAllah org len berbahasa..err..betul x??hihihi

Ahmad Fauzi Aryaan (A.F.A) said...

jom maen spa tanah jom nk????hehehe..

Edy Fee said...

PM- hehe tau takpe

Edy Fee said...

sybab- serius dlm mengomen.bgus betul kau ni..thanks sudi melawat

Edy Fee said...

AFA- tamau la...nak mati kew.hehe

alif ismail said...

hurm...perkongsian yang bagus... seronok bace sesuatu yang ade lukisan... tapi alif tak reti nak buat cam nih..huhu..

~Nana BamBam~ said...

hahahhaa..apa lah doktor....cakap lapis2 sikit..

delarocha said...

cakap straight to the point.. ahakss

misTeaRed said...

hahaha....kecian3...

hawiz said...

pehh..doktor..mmg siot jer...cantik header tu..hihi

Edy Fee said...

nana- hehe tapi santan

Edy Fee said...

delarocha- betul gak kdg2

Edy Fee said...

misteared- kecian

Edy Fee said...

hawiz- thanks..bese2 jew

Edy Fee said...

thanks alif-- hehe takpe...alif pandai wat dooodle

wahida said...

terlajak perahu boleh diundur, terlajak kata?


salam bro, tengs drop by my blog...awat tak follow sekali? huhu...

Edy Fee said...

wahida- dh lama nak follow tp line poblem

syahirooAhmad said...

hahhaa..adoyai.. kejam tul ayat doktor tu..

zOeY zAu YaH said...

=)

Afzainizam said...

dari tanah manusia berasal dan tanah jua tempat kembali...

setiap orang pasti mati beb

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Jom Terjah entry terbaru ??
diy polishing chrome part2 motorsikal

Edy Fee said...

afhanizam-hhh ayat pedas habis

Edy Fee said...

zoey= thanks

Edy Fee said...

ahmad- haha tau akpe

edy ferdaus said...

like

Edy Fee said...

tq

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...